Na portal StromyPodKontrolou.cz (Drzewa Pod Kontrolą) można wejść za pomocą czterech rodzajów kont, z czego trzy z nich wymagają zarejestrowania się. Konta różnią się od siebie możliwościami, które oferują ich właścicielom. Wszystkie formy rejestracji są bezpłatne.
Każde konto jest powiązane z jednym adresem e-mail. Z wyjątkiem sytuacji nadzorowanych przez administratora do jednego adresu e-mail możliwe jest przyporządkowanie tylko jednego rodzaju konta.
Rejestracji do konta Użytkownika, Partnera lub Arborysty można dokonać ze strony wejściowej portalu StromyPodKontrolu.cz poprzez wybór rodzaju rejestracji. W przypadku rejestracji jako Użytkownik należy jedynie podać dane osobowe i wybrać hasło.
Rejestracja jako Partner i jako Arborysta wymaga dodatkowo podania informacji rejestracyjnych, dotyczących organizacji czy firmy, która jest reprezentowana. Pola obowiązkowe są pogrubione.
W przypadku wszystkich typów rejestracji należy zaakceptować warunki użytkowania portalu. Wybrane hasło musi składać się z co najmniej 6 znaków, a także aby zapobiec literówkom, należy je wpisać dwukrotnie tak samo.
Jeden adres e-mail może być wykorzystany do utworzenia tylko jednego rodzaju zarejestrowanego konta.
Logowanie za pomocą wcześniej utworzonego zarejestrowanego konta może odbyć się poprzez wybór opcji „Zaloguj” znajdującej się w prawym górnym rogu strony startowej lub lewym górnym rogu portalu mapowego.
W oknie logowania wymagane jest podanie adresu e-mail (uwaga na literówki, brakujące kropki itp.) i wybranego hasła.
Jest również do wyboru opcja „Przywróć hasło” w przypadku, gdy zarejestrowany użytkownik zapomni pierwotnie wybrane hasło i potrzebuje wybrać inne.
Zaznaczenie opcji „Zapamiętaj mnie” umożliwi zapisanie logowania w przeglądarce nawet po zamknięciu okna. Większość przeglądarek wciąż umożliwia zapisanie hasła w pamięci przeglądarki.
W przypadku, gdy zarejestrowany użytkownik zapomni hasła, może w oknie logowania wybrać opcję „Przywróć hasło”. Na portalu pojawi się prośba o podanie adresu e-mail, za pomocą którego dokonano rejestracji. W przypadku, gdy podany adres nie jest na portalu zewidencjonowany, na stronie wyświetli się komunikat o błędzie. Następnie zostanie wysłany e-mail z instrukcjami jak uzyskać nowe hasło.
Każdy użytkownik może potem zmienić wybrane hasło po zalogowaniu się do portalu poprzez wybór opcji Ustawienia – Zmień hasło.